Právo na odstúpenie od zmluvy
Právo na odstúpenie od zmluvy, upravené v súlade s právnymi predpismi, vykonané legislatívnym nariadením č. 102/2014 Z. z., stanovuje právo zrušiť kúpnu zmluvu z akéhokoľvek dôvodu, vrátiť kúpený výrobok a obdržať vrátenú prislušnú sumu. Toto právo môže uplatniť iba klient – spotrebiteľ alebo fyzická osoba, ktorá nekupuje tovar na účely súvisiace s jeho profesionálnou činnosťou, a preto neuvádza pri objednávke svoje IČO. Na uplatnenie tohto práva musí zákazník zaslať písomné oznámenie na adresu spoločnosti.
Ako kupujúci máte právo na odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14 kalendárnych dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy je 14 kalendárnych dní odo dňa, kedy ste prevzali tovar do svojho vlastníctva Vy alebo Vami určená tretia osoba (pokiaľ ide o inú osobu ako o zasielateľa).
Možnosť vrátiť tovar formou odstúpenia od zmluvy Vám zaručujeme 14 dní odo dňa, kedy ste prevzali tovar do svojho vlastníctva Vy alebo Vami určená tretia osoba (pokiaľ ide o inú osobu ako o zasielateľa).
Pokiaľ nám pošlete tovar späť v poškodenom stave, zodpovedáte za zhoršenie stavu a zníženie hodnoty výrobku. V takomto prípade si budeme voči Vám uplatňovať náhradu škody. Neplatí to, ak je zhoršenie stavu výrobku spôsobené výhradne takým skúmaním veci, ktoré by bolo zákazníkovi bežne umožnené napríklad v kamennom obchode. Odstúpenie sa nemôže uplatniť, ak chýbajú iné prvky patriace k produktu. Právo nie je možné uplatniť jednotlivo na časti zakúpeného výrobku.
Odstúpenie od zmluvy – Bežný spotrebiteľ
Právo na odstúpenie od zmluvy uzatvorenej na diaľku prislúcha spotrebiteľovi.
Spotrebiteľom môže byť iba fyzická osoba, ktorá si objednáva tovar výlučne na súkromné účely.
Odstúpenie od zmluvy – Právnická osoba / Firma
V prípade odstúpenia od zmluvy právnickej osoby (firmy) je uplatnenie práva na odstúpenie posudzované individuálne.
Opotrebený, znečistený, neúplný alebo spotrebný tovar
Tovar môže byť použitý za účelom zistenia jeho povahy a vlastnosti; avšak nemalo by dôjsť k jeho zjavnému opotrebovaniu. Je potrebné myslieť na náklady, ktoré budeme mať s uvedením tovaru do pôvodného stavu. Kupujúci je povinný nahradiť predávajúcemu náklady spojené s uvedením tovaru do pôvodného stavu a vzniknutú škodu na tovare (napr. neúplný obsah, opotrebovaný alebo znečistený tovar a pod.). Účtovaniu týchto poplatkov predídete, ak tovar uvediete do pôvodného stavu sami (očistenie, skompletovaníe, správne zabalenie a pod.).
V prípade spotrebného tovaru (napr. struny, elektrónky, blany, čistiace prostriedky, paličky a pod.) je možné uplatniť odstúpenie od zmluvy iba pokiaľ kupujúci dodá tovar zabalený v neporušenom originálnom balení, nepoškodený, neopotrebený, neznečistený a nepoužitý.
Prosíme o poslanie tovaru na nasledovnú adresu (s vyplneným formulárom slúžiacim na identifikáciu zásielky):
Hudobné nástroje Total Music
Študentská 1
960 01 Zvolen
Slovenská republika
Zákazník je povinný nám tovar poslať späť bez odkladu po oznámení o odstúpení od zmluvy.
Postup pri odstúpení od zmluvy
V prípade odstúpenia od zmluvy nás musíte informovať zaslaním jednoznačného vyjadrenia o Vašom zámere odstúpiť od zmluvy na nasledovnej emailovej adrese:
totalmusic@totalmusic.sk
Poštová adresa pre doručenie formulára o odstúpení od zmluvy poštou:
Hudobné nástroje Total Music
Študentská 1
960 01 Zvolen
Slovenská republika
Môžete si stiahnuť a použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.
Formulár na stiahnutie vo formáte .doc
Formulár na stiahnutie vo formáte .pdf
Vyplnený formulár vytlačte a priložte ho k vrátenému tovaru (pre identifikáciu vašej zásielky).
V prípade uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy sa za dostatočné považuje, ak odošlete informáciu o uplatnení tohto práva pred uplynutím lehoty na odstúpenie.
Dôsledky odstúpenia od zmluvy
Pokiaľ odstúpite od tejto zmluvy, sme povinní vrátiť Vám všetky platby (nevzťahuje sa na tovar poškodený zákazníkom), ktoré sme od Vás pri nákupe dostali, vrátane poplatku za prepravu ak bol účtovaný (s výnimkou dodatočných nákladov, ktoré vzniknú tým, že si zvolíte spôsob prepravy iný ako nami navrhovaná preprava).
Vrátenie platby
Peniaze za tovar zašleme do 14 dní od doručenia odstúpenia od zmluvy, nie skôr než dôjde k doručeniu vráteného tovaru a vyplneného formulára späť na našu adresu. Na vrátenie platby používame rovnaký spôsob, akým sme platbu od zákazníka prijali. V prípade refundácie platby za dobierku a platbu bankovým prevodom požívame výhradne bezhotovostný prevod na bankový účet. Nie je možné vrátiť platbu poštovou poukážkou, či v hotovosti. Za účelom vrátenia platby Vám v žiadnom prípade nebudeme účtovať poplatky.
Bonusy
Ak Vám bol spoločne s tovarom poskytnutý bonus,pri odstúpení od zmluvy stráca darovacia zmluva ohľadom takéhoto bonusu účinnosť a vašou povinnosťou je spolu s tovarom vrátiť aj poskytnutý bonus.
Náklady na dopravu vráteného tovaru
Náklady na dopravu súvisiacu s vrátením tovaru nesiete v plnej výške,a to aj v prípade, keď tovar pre svoju povahu nemôže byť vrátený štandardným zásielkovým spôsobom. Spätná zásielka tovaru je individuálna.
Právo na odstúpenie od zmluvy nevzniká v týchto prípadoch:
- zmluvy na dodávky tovaru, ktorý bol pre zákazníka upravovaný na mieru a metrážový tovar (káble predávané na metre a pod.),
- zmluvy na dodávky tovaru pokiaľ bol takýto tovar jednoznačne vyrobený na základe osobnej požiadavky zo strany spotrebiteľa,
- zmluvy na dodávky zapečateného tovaru, ktorý nie je zo zdravotných dôvodov vhodný na vrátenie (napríklad: slúchadlá typu In-Ear a pod.),
- zmluvy na dodávky odevov a obuvi, ktoré nie sú z hygienických alebo zdravotných dôvodov vhodné na vrátenie (napríklad: spodná bielizeň, uteráky, ponožky, rukavice a pod.),
- zmluvy na dodávky odevov a obuvi a doplnkov (napríklad: košele, tričká, opasky, okuliare, a pod.), ktoré sú z hygienických alebo zdravotných dôvodov vhodné na vrátenie len za predpokladu, že boli skúšané len v čistom prostredí a pri vrátení nejavia známky používania, poškodenia, znečistenia či iného znehodnotenia,
- zmluvy na dodávky audio alebo video nahrávok alebo počítačového softvéru v zapečatenom obale,pokiaľ bolo jeho zapečatenie po dodávke porušené,
- zmluvy na dodávky literatúry (knihy, časopisy, notový materiál, tabulatúry) v zapečatenom obale, pokiaľ bolo zapečatenie po dodávke porušené.
Prosíme Vás, aby ste sa snažili uchrániť tovar pred poškodeniami a zašpinením.
Tovar nám,prosím podľa možnosti, pošlite späť v originálnom balení spolu s vyplneným formulárom, kompletným príslušenstvom a so všetkými súčasťami balenia. Na vrátenie tovaru použite ochranný transportný obal. Pokiaľ už nevlastníte originálny obal, zabezpečte dostatočnú ochranu tovaru pred poškodením pri preprave a vyhnite sa tak nášmu uplatneniu nároku na náhradu škody spôsobenej nedostatočným balením. Uvedené možnosti nie sú podmienkou pre účinné uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy. Prosíme, aby ste zobrali na vedomie, že zodpovedáte za stav, v akom k nám tovar dorazí (vrátane prípadného poškodenia spôsobeného pri preprave od Vás k nám) a prípadný nárok na náhradu škody si musíte voči prepravcovi uplatniť individuálne.
Odstúpenie od zmluvy predávajúceho
Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy a to prevodom na účet určený kupujúcim.
Zabezpečenie tovaru pred poslaním späť
Tovar nám pošlite späť v originálnom balení spolu s vyplneným formulárom, príslušenstvom a so všetkými súčasťami balenia, starostlivo zabalený.
Na poslanie tovaru späť použite ochranný transportný obal. V prípade, že k nám tovar doručujete individuálne, nesiete zodpovednosť za stav, v akom k nám tento tovar dorazí (vrátane prípadného poškodenia spôsobeného pri preprave) a prípadný nárok na náhradu škody si musíte voči prepravcovi uplatniť individuálne.